Almere City FC | Businessmagazine | maart 2022

ALMERE CI TY FOOTBALL CLUB BUSINESSMAGAZINE ALMERE CITY FC SEIZOEN 2021/2022 13 MASCOT® WORKWEAR De MASCOT® Business Cup heeft inmiddels een naam opgebouwd bij businessclubs van betaald voetbalclubs in Nederland. Alvast een save the date voor vrijdag 10 juni. Het heeft er alle schijn van dat AZ op die dag de businesscup-titel mag verdedigen tijdens de tweede editie. AZ won afgelopen september de allereerste editie van het MASCOT® Business Cup toernooi. De Noord-Hollandse ploeg was in de finale met 2-0 te sterk voor de businessclub delegatie van ADO Den Haag. In totaal deden 16 zakelijke teams met in totaal 250 voetballers mee aan de primeur op de sportvelden rondom het Yanmar Stadion van Almere City FC. Business ging voor één dag samen met voetballen, netwerken, eten, drinken en muziek, mede dankzij toernooipartner Recruit a Student. Het toernooi stond oorspronkelijk twee seizoenen geleden al voor het eerst op de kalender, maar moest door corona worden uitgesteld. SAVE THE DATE: 10 juni 2022 Daags na het toernooi regende het op social media, en voornamelijk LinkedIn, complimenten over de organisatie, die in handen lag van toernooisponsor MASCOT® WORKWEAR. “Prachtige middag en avond gehad Almere City FC,” zei bijvoorbeeld Jan Leegstra, directeur van Leegstra Assurantie & Advies Leeuwarden. “Perfect georganiseerd toernooi om de MASCOT® Business Cup. Volgend jaar zijn wij er met Cambuur graag weer bij!” Zanger Mario Broerse rondde de avond af met enkele optredens, terwijl de circa 250 businessclub leden in het zonnetje genoten van een BBQ. Het bezielende personeel van toernooipartner Recruit a Student bediende elk businessclub op de wenken met een verfrissende versnapering. Toernooidirecteur Danny Bonn van MASCOT® WORKWEAR: ,,Het was geweldig om te zien dat dit idee van Almere City FC en MASCOT eindelijk tot ontplooiing kwam. De dagen voor het toernooi proefde je al een soort van sportieve spanning tussen bepaalde business clubs en op de dag zelf is wederom bewezen dat sport verbindt. De sfeer was ongekend positief. De combinatie van sporten, netwerken, eten, drinken en muziek werkte voor alle business leden. Nieuwe vriendschappen zijn ontstaan. Iedereen spreekt al over de volgende editie! Ik zeg: een nieuwe traditie is geboren!” Alle deelnemers kregen na afloop van het toernooi een volwaardig Paniniboek met daarin de namen en contactgegevens van alle businessclubleden. Deze extra incentive maakt van het voetbaltoernooi niet alleen een sportieve happening, maar ook nog eens een zakelijke meerwaarde. ,,Dit toernooi is zeker voor herhaling vatbaar gebleken, zo kon ook opgetekend worden uit enthousiaste reacties om ons heen en op social media,” aldus Commercieel Manager Wouter Griekspoor van Almere City FC. “We willen dan ook zeker de clubs die om wat voor reden dan ook niet aanwezig waren, aansporen om van dit toernooi het grootste businessclub toernooi van de Benelux te maken.”

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=