Almere City FC | Businessmagazine | maart 2022

ALMERE CI TY FOOTBALL CLUB SEIZOEN 2021/2022 ALMERE CITY FC BUSINESSMAGAZINE 32 YANMAR Sportief steuntje De verlenging van de sponsorovereenkomst voor de stadionnaam valt samen met een sportief matige periode van Almere City FC. Almere City FC algemeen directeur John Bes is daarom positief verrast door het openbreken van het contract en verlengen met drie jaar. Voor Aarsen is die beslissing vanuit de kernwaarden van het bedrijf niet moeilijk, te meer omdat YANMAR geen onbekende is in de sportwereld en veel voetbal- en watersportsportactiviteiten op lokaal, nationaal en internationaal niveau sponsort. Zo is het bedrijf eigenaar van de Japanse voetbalclub Cerezo Osaka. Zo zegt Aarsen: ,,We dragen de voetballerij een warm hart toe. De teamspirit die je bij een voetbalteam ziet, die zit ook verankerd in onze onderneming. In een voetbalwedstrijd heb je ups and downs. Soms zit het mee, soms zit het tegen. Almere City FC heeft de wind momenteel niet in de zeilen, maar dan moet je er met z’n allen achter staan om er voor te zorgen dat het tij keert. Voor ons is dit een passend moment om aan de club te laten zien dat wij er vertrouwen in hebben. De kernwaarden passen nog steeds bij wat YANMAR vindt en voelt. Ambitie, prestatie en groei verbinden ons. We willen graag met de club de reis naar de toekomst maken en jullie de ambitieuze doelstelling waar laten maken. Ik hoop van ganser harte dat dit binnenkort een mooie promotie naar de Eredivisie oplevert.” Zelf weet YANMAR Europe B.V. hoe het is om in roerige tijden successen te boeken. Het bedrijf heeft ondanks de coronacrisis een uitstekend jaar achter de rug. “Om daar maar weer de parallel te maken: je moet vertrouwen hebben in de basis,” zegt Aarsen. “Zelf kennen we ook echt wel tijden dat zaken soms moeilijk van de grond komen. Juist dan heb je een steuntje in de rug nodig en moet je ergens op terug kunnen vallen. Juist dan werkt het delen van successen stimulerend.” Volgens Aarsen heeft YANMAR Europe B.V. ook voor 2022 een groeiscenario voor ogen, maar zijn de uitdagingen veranderd. “Vroeger lag de uitdaging in het uitbreiden van ons marktgebied en ons klantenportfolio. Nu ligt dat meer in het optimaliseren van de logistieke verbindingen. De vraag in de markt is gigantisch hoog, maar er zijn momenteel veel intrigerende uitdagingen in de supply chain. Leveranciers kunnen om wat voor reden niet aan de vraag voldoen en de onbalans in de containerindustrie en de blokkade van het Suezkanaal hebben laten zien dat er veel logistieke turbulentie is. Al met al zitten we in een bubbeleconomie en staat de markt op het punt van barsten. Ook op dat scenario zijn wij uiteraard goed voorbereid.” In Azië is 2022 het “Jaar van de Watertijger”, weet Aarsen. “Ik kan het natuurlijk niet nalaten om de waarden van onze Aziatische roots te benadrukken. Elk jaar heeft specifieke kenmerken en het jaar 2022 staat te boek als een jaar waarin er volop kansen komen voor marktspelers die met extra energie en optimisme de markt bestormen. Er liggen daarbij extra veel kansen voor spelers die iets meer risico durven nemen. Wij zijn zelf voornemens dat te doen en we verwachten dat ook van Almere City FC.” Stadion als uithangbord Nu het publiek er weer bij mag zijn is het uitkijken naar mooie affiches met een goed gevuld stadion. Meer nog dan dat is het verbouwde onderkomen van de club een geweldige trekpleister voor mooie evenementen, seminars en teambuildingsessies. Het is indrukwekkend wat Almere City FC met de bouw van het nieuwe stadion in coronatijd heeft bewerkstelligd, vindt ook de CEO. “De club krijgt steeds meer naamsbekendheid en is steeds meer een verbindende factor in de regio. We mogen oprecht trots zijn op wat hier tijdens de coronacrisis is neergezet. Wij liften daar als YANMAR Europe B.V. mooi op mee. Steeds meer jonge mensen weten wie wij zijn en dat is voor ons belangrijk. Ons doel in Nederland is niet zo zeer om de omzet te vergroten, maar om jonge talenten aan ons te binden. Daar ligt namelijk onze grootste uitdaging.” “Zelf kennen we ook echt wel tijden dat zaken soms moeilijk van de grond komen. Juist dan heb je een steuntje in de rug nodig.” “2022 is het Jaar van de Watertijger. Het jaar staat te boek als een jaar waarin kansen komen voor marktspelers die met energie en optimisme de markt bestormen.”

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=