Almere City FC | Businessmagazine | maart 2022

ALMERE CI TY FOOTBALL CLUB BUSINESSMAGAZINE ALMERE CITY FC SEIZOEN 2021/2022 45 ALMERE & THE CITY COUNTDOWN TO KICK-OFF Tijdens de kick-off van het Floriade-jaar op 4 januari is een grote kunstinstallatie in de vorm van een aftelklok op de Esplanade in Almere Centrum onthuld. De aftelklok kijkt uit over het Weerwater richting het Floriade-terrein. Deze grote kunstinstallatie is een concept van kunstproducent Mothership, die iedereen de waarde van kunst wil laten ervaren door bijzondere belevingen. Het is de missie van oprichter Jeroen Everaert om kunst een vanzelfsprekend onderdeel te maken van de openbare ruimte en kunst te laten ontstaan uit en opnieuw te verankeren in het DNA van de omgeving. Sinds 4 januari telt de Floriade-klok samen met de bewoners en ondernemers 100 dagen af en bruist Almere van de activiteiten. Almere City FC draait op 6 april de wijzers van de klok. DUURZAAMHEID BIJ ALMERE CITY FC Almere City FC is zich bewust van de bijdrage die zij kan leveren aan een betere en gezondere wereld voor iedereen. De Sustainable Development Goals (SDG’s) vormen hierin een leidraad. Voor het ontwikkelen van een visie en daaraan gekoppeld concreet actieplan vanuit deze SDG’S zijn studenten van Hogeschool Windesheim op uitnodiging van Almere City FC de uitdaging aangegaan om via een haalbaarheidsonderzoek tot een uitvoerbaar advies te komen. Studenten Demi Iske, Fay Portier, Jill Jacobino en Shreya Baktawar hebben afgelopen maanden vanuit SDG’s dertien klimaatacties onderzocht. De studenten onderzochten hoe wij op een duurzamere energie afval kunnen verwerken, hoe de voetbalclub minder plastic kan gebruiken, hoe verspilling kan tegen worden gegaan en energie kunnen besparen. De komende maanden inventariseert de club hoe de waardevolle adviezen van deze studenten kunnen worden overgenomen. Eén van de adviezen waarmee de club aan de slag gaat is een unieke hardcup, die er zorg voor moet dragen dat er geen plastic rondslingert bij wedstrijden van Almere City FC. Vier keer per jaar komt er een uniek design, dat door supporters voor een borgsom kan worden aangekocht. Na gebruik kan de cup weer worden ingeleverd of hij kan als trofee mee naar huis worden genomen.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=