Almere City FC | Businessmagazine | maart 2022

ALMERE CI TY FOOTBALL CLUB BUSINESSMAGAZINE ALMERE CITY FC SEIZOEN 2021/2022 55 BUSINESSCASE Almere City FC feliciteert Robin en Marcel Sluijter van SenS Online Solutions met de titel ‘Onderneming van het jaar 2022’. De club verheugt zich erop de komende seizoenen de (online) sportwereld te bestormen met SenS als kundig en betrouwbaar adviseur. SenS Online Solutions was ook dit seizoen shirtsponsor van de eerste periode. Het bedrijf heeft een nauwe band met Almere City FC en zorgt er ook dit jaar weer voor dat de commerciële doelstellingen van de club op gebied van social media en seizoenkaart- en merchandiseomzet worden gehaald. Met de vele maatregelen en beperkingen die deze tijd met zich meebrengen, is het nóg belangrijker om op digitaal gebied goed zichtbaar te zijn. Zo ook voor Almere City FC! In plaats van de samenwerking op een lager pitje te zetten, is er juist gekozen om de samenwerking tussen SenS Online Solutions en Almere City FC te intensiveren. Robin Sluijter zet de belangrijke resultaten op een rij. Black Friday +54% omzet Een aantal weken voor Black Friday hebben alle teams met elkaar gezeten en als doel gesteld om de hoogste weekomzet ooit te draaien. Het huidige record hebben we vorig jaar gezamenlijk behaald en dit jaar de taak om het te overtreffen. De insteek van de Black Friday campagne was duidelijk: “Black Sheep Friday”. Om een nieuw recordomzet te realiseren, hebben we alles uit de kast gehaald. Zo werd de doelgroep allereerst benaderd via een email marketing campagne, om vroegtijdig awareness te creëren en de doelgroep te enthousiasmeren. In de aanloop van de actie werden de verschillende doelgroepen aangesproken met previews, die lieten zien dat er mooie aanbiedingen aan zaten te komen. Dit werd bijvoorbeeld op de verschillende social media kanalen gecommuniceerd en middels banners op het Google netwerk. Om het spannend te houden werden de specifieke producten nog even geheim gehouden. Vanaf het moment dat de actie live ging, werden de volgende onderdelen geïntensiveerd: - Google Ads Display en Search campagnes - Social media campagnes - Email campagnes Direct vanaf de start zagen we al veel interesse en klikken naar de landingspagina. In de namiddag van de eerste actiedag kropen we al richting de recordomzet die het jaar daarvoor was behaald. Ook bij Almere City FC bleef dit niet onopgemerkt. Dit was het teken om nog meer gas te geven en de campagnes verder te intensiveren. En met succes! Door middel van de werkzaamheden en het snelle schakelen tussen de verschillende teams, werd het gestelde doel in het weekend ruimschoots behaald. De resultaten liegen er niet om; het nieuwe record werd maar liefst met 54% verbroken! Project 4501 Ook vorig jaar was er een mooi doel gesteld; het stadion van Almere City FC uitverkopen! De verbouwing van het Yanmar Stadion stond op de planning en het vernieuwde stadion biedt nu capaciteit aan 4.501 toeschouwers. De tactiek was duidelijk; met een gestrekt been erin tegen de coronacrisis, zonder een rode kaart te krijgen! Daarom werd er een nieuwe actie gelanceerd, Project4501. De club bood in het seizoen 2020-2021 alle seizoenkaarten aan voor de unieke prijs van €45,01. Een uitdaging die werd omgezet naar een groot succes! Nog nooit waren er zoveel seizoenkaarten verkocht, helemaal niet in een periode waarin het niet duidelijk was wanneer de supporters weer naar het stadion mochten. Middels de opgebouwde data zijn er verschillende doelgroepen gemaakt, die middels push marketing zijn aangesproken via de social media campagnes en via het Google Display netwerk. Al met al mooie prestaties en een geslaagde samenwerking, die we de komende jaren graag voortzetten! SenS Online Solutions Onderneming van het jaar 2022

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=